Günümüzde tüketiciler her zaman geniş bir satın alma kararları yelpazesine dahil oluyor. Tüketiciler, reklamın günlük yaşamlarını doğrudan etkilediğinin farkında olmayabilir, ancak tüketiciler bir ürünü satın alırken satın alma kararı vermek zorunda kaldıklarında, tüketiciler reklamlarda gördükleri ürünleri düşünme eğilimindedir.

Genel olarak, bir kararın tanımı, iki veya daha fazla seçenekten bir seçeneğin seçimidir, örneğin Marka A ve Marka B arasında bir Seçim (Schiffman & Kannuk 1991) Müşterinin ürünü tekrar tekrar satın almasının birçok nedeni vardır; müşteriler bir ürün formu denemesinden veya geçmiş satın alma işlemlerinden memnun olabilir; diğer alıcıların ağızdan ağza önerilerini duymuşlardır; satış promosyonu, müşterileri satın alma işlemlerini tekrar etmeye çekebilir. Bu nedenler bir yana, müşterinin satın alma kararını en çok etkileyen reklamlardır (Tellis 2003).

Coca-Cola Company, gazlı meşrubatta en popüler ve pazar liderlerinden biridir. The Coca-Cola Company her zaman reklam kampanyası başlattı ve en ünlü ve unutulmazlarından biri olan “Dünyaya bir Coca Cola almak istiyorum” deniyordu. Bu TV reklamı 1971'de yayınlandı, ancak Coca-Cola'nın bu ünlü reklamı tüm zamanların en etkili reklamlarından biriydi (Jacob, 2006). Coca-Cola, yüz yıllık reklamcılık geçmişi ve her yıl harcadıkları büyük reklam bütçesi nedeniyle güçlü bir marka hakkına sahipti. Bu nedenle Coca-Cola, reklamcılığı başarısının temel itici gücü olarak kullanma kararlılığını gösteriyor. Bu makale, reklamın Coca-Cola Company'nin başarısına nasıl katkıda bulunduğunu gösterecek. Öncelikle Coca-Cola Company'nin profili hakkında genel bilgiler var. İkincisi, Coca-Cola'nın kullandığı çeşitli reklamlar ve Coca-Cola'nın reklamlarının değerlendirilmesi de dahil olmak üzere başarılı sonuçları. Sonuç olarak, reklamın Coca-Cola'nın başarısında nasıl kritik bir faktör oynadığının bir özetini gösterin.

Coca - Cola Company Profili

Coca-Cola aynı zamanda şirketin jenerik markası olan 'Coke markası' olarak da bilinir. Atlanta, Georgia'da 1886'da Coca-Cola, patent ilaçları işinin yaratıcısı John Styth Pemberton tarafından icat edildi. Su, şeker ve bazı kola yaprağı ve kola fıstığı ekstraktlarının karışımını tasarlar. Dr. John Styth Pemberton'un ölümünden sonra Asa Candler, Coca-Cola Company'yi devraldı ve kokain ve alkolü ortadan kaldırarak bu içeceğin formülünü değiştirdi. Coca-Cola'nın çok ünlü olmasına ve Amerika Birleşik Devletleri'nin her yerinde satılmasına yol açan, içeriklerdeki bu değişiklikti.

Yüzde 100 meyveli içecekler ve meyve suları, sular, enerji ve spor içecekleri, çay ve kahveler, süt ve soya bazlı içecekler gibi çok çeşitli diyet ve normal gazlı içeceklerden 200'den fazla ülkede 3.300'den fazla ürün bulunmaktadır. Coca-Cola kurumsal markası altında pek çok ünlü ve başarılı ürün bulunmaktadır: Coke, Diet-Coke, Fanta ve Sprite. Coca-Cola firmasının tüm ürünleri, dünyanın her yerinde çeşitli dağıtımlarla bayiler tarafından dağıtılmaktadır. Coke markası, bu başarılı ürünler arasında en meşhur gazlı içecek gibi görünüyor. Ayrıca şirketin logosu ve ticari markası olarak gösterilmektedir. (The Coca-Cola Company, 2006-2010)

Coca-Cola'nın birincil reklamı

Hayes (1996), ilk Coke reklamını yerel bir eczacı olan Dr. John Stith Pemberton'un yaptığını belirtmiştir. İlk reklam sloganı, içecek şirketini tanıtmak için "lezzetli, canlandırıcı, canlandırıcı ve canlandırıcı" idi. Pemberton ayrıca reklamlarını “ölçülü içecek” olarak tanıttı. Asa Candler, Coca-Cola Company'nin kontrolünü Pemberton'dan aldıktan sonra, marka oluşturmak için reklamlara yüzde 20 gelir ödedi. Candler'ın, Coca-Cola Company için reklamın önemini fark eden ilk girişimciler gibi göründüğü unutulmamalıdır. Asa Candler, ürünlerine büyük başarılar kazandıran büyük ölçekli reklamcılığın öncüsü olarak adlandırılmıştır (Jacob, 2006).

Coca-Cola'nın erken dönemde çok büyük bir reklam bütçesi harcadığı anlaşılıyor çünkü reklamın kısa sürede mesajın yayılacağına inanıyor. Şirketin, Coke'un marka bilinirliğini canlandırması ve Coke markasındaki birincil müşteri talebini ikna etmesi gerekiyor. Reklamcılıkta başarılı olduktan sonra, Coca-Cola şimdiye kadar küresel bir marka haline geldi, ürünlerini reklam medyası ile sürekli tanıttı ve bilgilendirdi.

“Coca-Cola Şirketi Miras Zaman Çizelgesi, 2008” e göre, 1893-1904'te The Coca-Cola Company'nin hem sponsorluklara hem de basılı reklamlara yatırım yapan bir pazarlama kampanyası var. Candler'in alışılmışın dışında düşündüğü zamanları, insanları bu yeni ferahlıkla tanıştırmak için yenilikçi yollarla düşündüğü iddia ediliyor. Bu tür yenilikçi düşünce, ilk dönemde müşteri denemesi için ücretsiz Coca-Cola numunesini kullandığını gören kupon promosyonlarında görülebilir. Ek olarak, eczacılara üzerinde Coca-Cola logosu bulunan takvimler, kaplar, saatler ve eczacı terazileri dağıtmak, o zamanlar duyulmamış stratejilerdir. Reklamcılığa büyük bütçe ayırdığı için her yerde Coca-Cola'nın bilindiği ve ilgisini çeken afişler var ve bu reklamlar çok işe yaradı.

Robert Woodruff, Coca-Cola markasını İkinci Dünya Savaşı'nın iki döneminin zor döneminde emekli olan Candler'den satın aldı ve Coke Company'yi yönetti. Öte yandan Coca-Cola markasını dünyaya tanıtma şansı gördü. Woodruff, Coca-Cola'yı ilk kez Olimpiyat Oyunlarının ana sponsorlarıyla tanıştırarak denizaşırı genişlemeye başladı. 1928 Amsterdam oyunlarında Coke, o zamandan beri sponsorluklara ve büyük etkinliklere pazarlama bütçesi harcamaya devam ediyor. Olimpiyat Oyunları ile olan ortaklığın bir sonucu olarak, Coke'un şirket imajı dünya çapında tanıtıldı. Coke markası, ünlü sporcuların ve sporcuların en çok spor yapmayı seven aktif insanlara tercih ettiği sportif bir içecek gibi görünüyor. Bu Olimpiyat Oyunları sponsorluğu ve reklamları, Coke'u dünya içecekleri arasında büyük bir pazar haline getirdi. (Jacob, 2006)

Coca-cola, matbaa reklamları, sponsorluklar, numune, primler ve özellikle TV reklamı gibi çeşitli reklam promosyonlarıyla ürünlerini tanıttı. İlk Coke TV reklamı 1950'de Şükran Günü'nde 'Vantrilokist Edgar Bergen ve kuklası Charlie McCarthy' adlı bir gösteri sırasında yayınlandı. Bundan sonra 1956'da D'Arcy grubundan McCann-Erickson'a reklam ajansının ellerine geçildi. '.

Bu makale, Coca-Cola'nın ürünlerini kendi yöntemleriyle tanıtmak için çeşitli benzersiz reklam promosyonlarını kullanmaya devam ettiklerine dair yenilikçi düşüncesini tartışıyor. Çeşitli reklam promosyonları çok başarılıydı ve hala müşterilerin zihnindeydi. Markaları dünyanın en ünlü markalarından biri haline geliyor çünkü Coke, farklı bir zaman diliminde beklenmedik reklam promosyonları ile markalaşmalarını her zaman hatırlatıyor. Dolayısıyla, kokun farklı tüketici nesli, kok markasına yönelik farklı deneyime sahiptir.

Coca-Cola'nın en etkili reklamı

1971'de Coke, “Dünyaya bir Kola almak istiyorum” adlı TV reklamını başlattı. Bu ünlü TV reklamı, İtalya'nın tepesinde dünya barışını teşvik etmek için birçok farklı genç millet tarafından sunuldu. Billy Davis'in yazdığı "Dünyaya şarkı söylemeyi öğretmek istiyorum" adlı bir şarkı söylediler. Ve sonra, bu single ünlü bir radyo jingle haline geldi ve o dönemde kolanın sloganı haline geldi. (Hayes 1996)

Bu reklam Soğuk Savaş ve Vietnam Savaşı sırasında yayınlandı. O dönemde Coke, dünya çapında distribütörleri bulunan uluslararası bir şirket olarak temsil ediliyordu. Bu reklam ajansı, bu reklamın ülkeler arasında barışa yol açacağını umuyor. Bu reklam, savaşın sancılı olmasına rağmen ülkeler arasında bir bağlantı olarak tanımlandı. Bu reklamdaki jingle, Amerikalı izleyiciler tarafından dramatik bir tepki aldı. Bu jingle, radyoda defalarca açılmak üzere oylandı, bu yüzden "Kamu izleyicilerin duygularına tutkuyla bağlı bir Coca-Cola dünyasına satın almak istiyorum. (Hayes 1996)

Böylece, TV reklamcılığının gücü insanların hafızasında ve müşterinin zihninde Coca-Cola'nın olumlu imajında ​​kalır. Bu TV reklamı tüm zamanların etkili reklamıydı. Coke, pazarlama bütçesini TV reklamına harcamaya devam ediyor çünkü reklam aynı zamanda hedef kitleye ulaşabilir ve marka bilinirliği yaratabilir.

Coca-Cola'nın Başarısının Reklam Kampanyası Sırrı

Coca-Cola, reklamlarla yüz yılı aşkın bir süredir marka bilinirliği yaratarak ürünü daima kamuoyunun gözünde tutar. Coke'un şirketi, ürünlerini ilk Coca-cola basılı reklamından, etkinlik sponsorluklarından, sample, premium, kupon, ücretsiz deneme ve TV reklamı gibi promosyonlardan çeşitli pazarlama iletişim araçlarıyla defalarca tanıttı. Çeşitli reklam promosyonlarının bir sonucu olarak Coca-Cola her yıl büyük bir bütçe harcamak zorunda kalıyor.

İnternet, radyo, basılı reklamlar ve TV reklamcılığına harcanan toplam dünya çapında reklam giderleri ve genel giderlere dahil edilen reklam giderlerinin yaklaşık olarak: (The Coca-Cola Company, 2006-2010) (Bakınız Ek 1, Şekil 1)

Nitekim 1993-2006 yılındaki reklam bütçesi rakamı, 2002-2003 yılları hariç 1993-2006 döneminde Coke'un reklam bütçesinin sürekli arttığını göstermiştir.

Coca-Cola'nın birçok reklama büyük bütçe ayırmaya devam ettiğini ve ürünlerini tanıtmanın yenilikçi yollarının işletmenin genel başarısının etkili göstergesi olabileceğini söylemek doğru görünüyor. Reklamcılığın iki yönüyle de öncülük eden Coke Company, gazlı meşrubat pazarında başarılı bir küresel marka haline geldi.

Coca-Cola'nın Sloganı

Slogan, ürünün olağanüstü ve tanınmış olması için karakteristiğini destekleyen önemli pazarlama araçlarından biridir. Coke, her zaman müşterinin Coke 'markasına karşı tanınırlığını hatırlatan slogan kullanır. Coca-cola'nın ilk sloganı kısa ve 1886'daki ilk slogan olan “Coca-Cola İç” gibi hatırlanması kolaydı. Bundan sonra Coca-Cola'nın sloganı, Candler'ın yarattığı eski sloganlara göre daha değişken hale geldi. Örneğin, 1945'te "Kola Coca-kola anlamına gelir", 1976'da "Kola hayat katar" ve 1993'te "Her Zaman Coca-Cola" gibi kısa sloganlar müşteriye Coke'un orijinal bir Kola olduğunu hatırlattı. Ünlü Coke'un sloganının bir diğer örneği de 2006'da hayatın Kola tarafı ve 2009'da Açık Mutluluktur. Reklam kampanyalarında kullanılan bu slogan, insanların kola içerken mutlu ve keyifli vakit geçirdiği şeklinde yorumlanabilir.

Üstelik Slogan of Coke Company, her yıl her yıl kolanın reklam kampanyasıyla ilgili akılda kalan cümle, jingle, resim veya filmleri her reklamda gösterir. Çoğunlukla Coca-Cola'nın sloganı, müşteriyi arzu ve kola ürününe yöneltmede rol oynar.

Coca - Cola hedef pazar ve pazar payı

Coca-Cola'nın reklamları çoğunlukla gençleri ve genç nesilleri hedefliyor. Çünkü Coca-cola, ürünlerinin genç ve yüksek enerjili insanlarla temsil edilmesini amaçlamaktadır. Öte yandan, daha sonra Coke'un hedef pazarını 'herkes için kola' veya 'herkes için kola' olarak değiştirdiği reklamı, Coca-Cola'nın hedef kitlesi sadece genç neslin değil, herkesin de hedef olduğunu gösteriyor.

Coca-Cola'nın bir nedeni olarak, müşteri algısını marka algısını değiştirmeyi umuyoruz. Marka imajına sadece genç gruplara değil, aynı zamanda kitle pazarına da ihtiyaç duydukları için. Pozisyon imajını genç içecekten herkes için içeceğe değiştirirlerse gelirleri artacaktır.

Erken dönemde, Coca-Cola ilk olarak 1886'da tanıtıldı; gazlı meşrubat pazarında günümüzde olduğu gibi çok fazla rakip yoktu. Bunun aksine, 1898 yılına kadar Pepsi gazlı içecek pazarına atladı ve Coca-Cola ile aynı hedef pazarı hedefledi. Cola pazarının iki rekabeti arasındaki rekabet çok yoğundu ve bu da onları olabildiğince reklam yaparak ürünlerini tanıtmaya çabalamalarına neden oldu.

Sicher'den (2010) bir tablo vardı, 2008-2009 yılları arasında pazar payına göre ilk on gazlı meşrubat (CSD) sıralaması yaptı (Bkz. Ek2, Tablo 1) Tabloda, birçok olduğunu görebiliriz. gazlı meşrubat markası, ancak gazlı meşrubatta pazar lideri olan sadece Coca-Cola ve Pepsi var. (bkz. ek 2, tablo 1), Coca-Cola'nın% 41,9 gazlı meşrubat pazar payına sahip olduğu ve onu% 29,9 ile Pepsi'nin ana rakip şirket olduğu tabloda gösterilmektedir. Her iki şirket de tüm gazlı meşrubat pazar payının yaklaşık yüzde 70'ine sahipti. Böylece, uzun vadeli rakipleri PepsiCo ve Coca-Cola'nın gazlı meşrubatta sadece iki ana aday olduğu ortaya çıktı.

Sonuç

Reklam, ürünleri hedef kitleye tanıtmak için mükemmel bir silah gibi görünüyor. Müşterileri satın alma kararı vermeye teşvik edebilir ve ikna edebilir. Pazarlama iletişiminde birçok yol vardır; özellikle reklam, mesajı hedef kitleye yayabilen güçlü bir pazarlama aracıdır. Nitekim, Coke'un şirketi reklam yoluyla dünyanın en ünlü markalarından biri olarak tanıtıldı. Başarının çoğu yüz yıllık reklam geçmişine ve yenilikçi düşüncelerine dayanıyordu. Coca-Cola'nın reklama sürekli olarak büyük bir bütçe ayırmasının nedeni budur hiç şüphesiz. Gazlı meşrubatta başarılı bir şekilde pazar lideri olan Coca-cola, her türden izleyicinin ilgisini çekecek TV reklamları yayınlayarak ürünlerini tanıtıyor. Etkili reklamcılık, Coca-Cola markasının tüketicinin zihninde kalmasına ve uzun vadede marka telif hakkı yaratmasına yardımcı olur. Bu nedenle reklam, Coca-Cola'nın başarısının arkasındaki gizli anahtardır.

Ek

Ek 1:

Şekil 1: 1993-2006 döneminde Coca-Cola'nın reklam bütçesi

Kaynak: http://www.thecoca-colacompany.com/contactus/faq/advertising.html